חילוץ רכב חשמלי? לא עם כל אחד!

חייג עכשיו וגרר דולי מקצועי, עם וותק של מעל ל-30 שנה, תוך 30 דק' אצלך.

שאיבת דלק שגוי, הפעולה שתציל את הרכב והארנק שלכם

שאיבת דלק שגוי היא פעולה הנדסית מורכבת שמטרתה להציל רכבים שתודלקו בטעות בסוג דלק לא מתאים. מדי שנה, אלפי נהגים נאלצים להזמין שירותי גרר בעקבות תדלוק שגוי, והדרך היחידה למנוע נזק חמור למנוע היא שאיבה מקצועית של הדלק. זוהי פעולה עדינה המחייבת ציוד מיוחד וידע מקצועי, שכן שאיבה לא נכונה עלולה לגרום לנזקים נוספים למערכת הדלק. הבשורה הטובה היא שאם פועלים נכון ומזהים את הבעיה מוקדם, אפשר למנוע נזק משמעותי למנוע.

תדלוק שגוי, איך זה קורה?

בואו נודה באמת – זה יכול לקרות לכל אחד לפעמים זו עייפות, לפעמים חוסר תשומת לב, ולפעמים פשוט בלבול בין הצבעים של אקדחי התדלוק. האקדח של הסולר אמנם גדול יותר מפתח מילוי הדלק של רכבי בנזין, אבל בלחץ קל אפשר "להצליח" להכניס אותו בכל זאת. וכן, גם מי שנוהג כבר עשרים שנה יכול למצוא את עצמו במצב הזה.

הרגע שמגלים את הטעות נניח שזיהיתם את הטעות מיד אחרי התדלוק. הדבר החשוב ביותר הוא – לא להתניע את הרכב! ברגע שמתניעים, הדלק הלא נכון מתחיל לזרום במערכת הדלק ועלול לגרום נזק חמור למנוע. אם כבר התנעתם וכביתם מיד – יש עוד תקווה. אבל אם המשכתם בנסיעה… ובכן, נגיע לזה בהמשך.

שאיבת דלק מרכב אז מה עושים?

צעד אחר צעד הדבר הראשון הוא להישאר רגועים. כן, זה מעצבן, זה יקר, וזה מבאס, אבל זה לא סוף העולם. קודם כל, דחפו את הרכב (עם עזרה כמובן) למקום בטוח בתחנת הדלק. התקשרו לשירותי גרירה מקצועיים והסבירו את המצב. חשוב להדגיש שמדובר בתדלוק שגוי כדי שיגיעו עם הציוד המתאים.

תהליך הריקון והניקוי כאן מגיע החלק שבו המומחים נכנסים לתמונה. הם יצטרכו לרוקן לחלוטין את מיכל הדלק, לנקות אותו ביסודיות, ובמקרים מסוימים גם לנקות את כל מערכת הדלק. זה לא זול, אבל זה הרבה יותר זול מתיקון או החלפת מנוע. אגב, אם אתם חושבים לרוקן את המיכל בעצמכם – חישבו שוב. זה מסוכן לסביבה ולא חוקי לשפוך דלק סתם כך.

מה קורה אם בכל זאת התחלתם בנסיעה?

אם כבר התחלתם בנסיעה עם הסולר במיכל, סביר להניח שהבחנתם בכך די מהר. המנוע יתחיל "לגמגם", לעשות רעשים מוזרים, ובמקרים מסוימים פשוט יכבה. אם זה קורה – עצרו מיד! המשך נסיעה עלול לגרום נזק בלתי הפיך למנוע. במקרה כזה, תהליך הניקוי יהיה מורכב יותר ויקר יותר, ויתכן שיידרשו גם החלפת מסנני דלק ורכיבים נוספים.

תדלוק בנזין במקום סולר נזקים אפשריים

ראשית, בואו נבין איך הנזק מתפתח כשממשיכים בנסיעה עם סולר במנוע בנזין. זה קצת כמו להאכיל צמחוני בשר – המערכת פשוט לא בנויה לזה. הסולר, שהוא דלק כבד יותר מבנזין, מתחיל את מסע ההרס שלו כבר מהרגע הראשון.

נתחיל במשאבת הדלק – היא הקורבן הראשון. הסולר, שהוא סמיך יותר מבנזין, גורם למשאבה לעבוד קשה יותר עד שהיא עלולה פשוט לקרוס. זה כמו לנסות לשתות שייק סמיך דרך קשית דקה – זה פשוט לא עובד טוב.

המסננים והמזרקים הם התחנה הבאה בדרך. הם נסתמים במהירות כי הם לא מתוכננים לטפל בדלק כבד כמו סולר. זה בערך כמו לנסות לסנן קפה טורקי עם מסננת פסטה – לא יעבוד טוב במיוחד.

אבל הגרוע מכל מגיע כשהסולר מגיע למנוע עצמו. מנוע בנזין מתוכנן להצתה באמצעות ניצוץ, בעוד שסולר דורש לחץ ולא ניצוץ כדי להתלקח. התוצאה? המנוע מתחיל "לגמגם", לרעוד, ובמקרים חמורים עלול להיווצר נזק לבוכנות, לשסתומים ולמערכת הפליטה.

מערכת הפליטה גם היא נפגעת – הממיר הקטליטי, שמתוכנן לטפל בגזי פליטה של בנזין, עלול להיהרס לחלוטין כשהוא נחשף לשריפה לא תקינה של סולר. זה קצת כמו לנסות לסנן מים מלוכלכים עם פילטר שתוכנן לקפה – התוצאה לא תהיה טובה.

וכאילו זה לא מספיק, גם מערכת החיישנים והבקרה של המנוע עלולה להשתבש. החיישנים, שמכוונים לזהות ולנטר שריפת בנזין, מתחילים לשלוח אותות אזעקה למחשב הרכב, שבתורו עלול "להשתגע" ולגרום לעוד בעיות.

איך מונעים את זה בעתיד?

מלבד התשובה המובנת מאליה של "להיות יותר קשובים", יש כמה טריקים שיכולים לעזור. למשל, הדביקו מדבקה קטנה ליד פתח מילוי הדלק שמזכירה איזה דלק צריך. או פשוט אמצו הרגל לבדוק פעמיים את צבע האקדח לפני התדלוק. ואם אתם באמת עייפים? אולי כדאי לבקש מהמתדלק לעזור, זה עדיף על טעות יקרה.

שאיבת דלק שגוי מחיר- כמה זה יעלה לנו?

כשמדובר בטעות בתדלוק, העלויות יכולות להשתנות דרמטית בהתאם למהירות התגובה שלכם. במקרה האופטימי, כשמגלים את הטעות מיד ולא מתניעים את הרכב, העלות נעה בין 800 ל-1,500 שקלים. זה כולל את שירות הגרירה, ריקון המיכל, והחלפת הדלק. נשמע יקר? רגע, זה עוד כלום לעומת התרחיש השני.

אם כבר התנעתם את הרכב ונסעתם איתו, תתכוננו להוציא סכום שנע בין 3,000 ל-7,000 שקלים, תלוי בכמה זמן נסעתם וכמה נזק נגרם. במקרה כזה צריך לטפל בכל מערכת הדלק, להחליף מסננים, לנקות את המערכת ביסודיות, ולפעמים גם להחליף משאבת דלק. ובמקרים הקיצוניים ביותר, כשממשיכים לנסוע למרות הסימנים המעידים על בעיה? העלות יכולה להגיע גם ל-20,000 שקלים ויותר, כולל אפשרות לנזק בלתי הפיך למנוע. אז כן, שווה להיות ערניים בתדלוק הבא, נכון?

אז חברים, טעויות קורות, וגם אם תדלקתם סולר במקום בנזין, זה לא סוף העולם. הדבר החשוב ביותר הוא לזהות את הטעות מוקדם ככל האפשר ולא להתניע את הרכב. טיפול מהיר ומקצועי יכול למנוע נזק משמעותי ולהחזיר אתכם לכביש במהירות. ואם זה קרה לכם – אל תרגישו רע מדי. פשוט ספרו את זה בתור אנקדוטה משעשעת בארוחת שישי הבאה, כי בסופו של דבר, כולנו בני אדם וכולנו טועים.

להזמנת גרר תוך 30 דקות לחץ כאן דילוג לתוכן