חילוץ רכב חשמלי? לא עם כל אחד!

חייג עכשיו וגרר דולי מקצועי, עם וותק של מעל ל-30 שנה, תוך 30 דק' אצלך.

מנורת שמן ברכב דולקת מה זה אומר ואיך מטפלים?

אתם נוסעים בכביש, נהנים מהדרך, ופתאום – נורה צהובה מופיעה בלוח המחוונים. כן, זאת נורת השמן, והיא לא נדלקה סתם כדי להוסיף אווירה לנסיעה שלכם. בואו נבין מה היא מנסה לספר לנו, ומה עושים כשזה קורה.

למה בעצם הנורה נדלקת?

נורת השמן היא כמו צעקה קטנה של המנוע שאומרת "היי, משהו לא בסדר פה למטה!" הסיבות יכולות להיות מגוונות: לפעמים זה פשוט חוסר בשמן, לפעמים זו דליפה, ובמקרים אחרים זו יכולה להיות בעיה במשאבת השמן או בחיישנים. זה קצת כמו כשהגוף שלכם מאותת על כאב – לא תמיד זו אותה סיבה, אבל תמיד כדאי לבדוק כי להתקע בדרך ולחפש שירותי גרר זה לא נעים בכלל.

איך מזהים דליפת שמן?

לפעמים הבעיה מתחילה הרבה לפני שהנורה נדלקת. אחד הסימנים הראשונים לדליפת שמן הוא כתם כהה על האספלט בדיוק איפה שהרכב חנה. אבל רגע, אל תתבלבלו – לא כל כתם הוא שמן מנוע. אם הכתם שקוף או בהיר, יתכן שזה נוזל מזגן (שזה דווקא תקין).אם הוא אדמדם, כנראה שזה נוזל הגה כוח, ואם הוא בצבע דבש – אולי זה נוזל בלמים. הכתם השחור-חום הוא בדרך כלל שמן המנוע. ריח של שמן שרוף בזמן נסיעה הוא גם סימן אזהרה שכדאי לשים אליו לב.

מה עושים כשנורת שמן צהובה נדלקת?

הדבר הראשון הוא – לא להיכנס לפאניקה, אבל גם לא להתעלם. אם אתם בנסיעה, מצאו מקום בטוח לעצור בהקדם האפשרי. כן, גם אם אתם באמצע הדרך לפגישה חשובה. בדקו את מפלס השמן עם המדיד (אותו מקל מתכת ארוך שנראה כמו חרב זעירה). אם המפלס נמוך, זה הזמן להוסיף שמן – אבל רק מהסוג המתאים! אם הוספתם שמן והנורה עדיין דולקת, הגיע הזמן לביקור במוסך. במקרה שאתם חוששים להמשיך בנסיעה, אל תסתכנו – הזמינו שירותי גרר מקצועיים שיובילו את הרכב למוסך. זה תמיד עדיף מאשר לקחת סיכון ולגרום נזק חמור יותר למנוע. אם אתם לא בטוחים לגבי חומרת המצב, התייעצו טלפונית עם המוסך או חברת הגרירה – הם יוכלו להדריך אתכם אם אפשר להמשיך בנסיעה או שעדיף להזמין גרר

איך לבדוק שמן נכון?

תתפלאו כמה אנשים לא יודעים לבדוק שמן בצורה נכונה. הנה הסוד: הרכב צריך להיות על משטח ישר, והמנוע צריך להיות קר (או לפחות לא לעבוד במשך כמה דקות). נגבו את המדיד, הכניסו אותו עד הסוף, הוציאו ובדקו. אה, ועוד משהו – אל תבהלו אם השמן נראה שחור. כמו שאמרנו, זה נורמלי לגמרי.

מה יקרה אם אמשיך לנסוע?

טוב, פה מגיע החלק הפחות נעים. נסיעה עם נורת שמן דולקת היא כמו ריצת מרתון בלי מים – זה עלול להסתיים רע מאוד. חוסר בשמן או לחץ שמן נמוך יכולים לגרום לחיכוך מוגבר בין חלקי המנוע, וזה יכול להוביל לנזק בלתי הפיך. במקרה הטוב תסתיימו עם חשבון מוסך של כמה אלפי שקלים, במקרה הפחות טוב – תצטרכו להחליף מנוע. אז כן, עדיף לאחר לפגישה ההיא.

איזה שמן מתאים לרכב שלי?

 זו שאלה מצוינת, וחשוב לדעת את התשובה לפני שקונים שמן. לכל רכב יש את "המתכון" המושלם שלו –סוג השמן מצוין בספר הרכב או על מכסה מילוי השמן. זה נראה כמו קוד סודי: למשל 5W30 או 10W40. המספרים האלה מציינים את צמיגות השמן ואת טווח הטמפרטורות שבו הוא אמור לעבוד. שימוש בשמן לא מתאים זה קצת כמו לשים סוכר במיכל הדלק – לא רעיון טוב.

איכות השמן ואריכות חיי המנוע

אם חשבתם ששמן זה שמן, חשבו שוב. ההבדל בין שמן איכותי לשמן זול יכול להיות משמעותי לאורך חיי המנוע. שמן איכותי מכיל תוספים שמגנים על המנוע, מונעים היווצרות משקעים ומשפרים את צריכת הדלק. זה כמו ההבדל בין אוכל מהיר לארוחה מזינה – שניהם מרגיעים את הרעב, אבל רק אחד מהם באמת טוב לבריאות.

כמה עולה שמן לרכב?

המחירים משתנים בהתאם לסוג השמן ואיכותו. שמן סינתטי איכותי יכול לעלות בין 100 ל-200 שקלים לליטר, בעוד שמן מינרלי בסיסי יותר זול. אבל זכרו –בשמן מנוע זה לא המקום לחסוך. זה כמו לקנות נעלי ריצה זולות למרתון – אולי תחסכו בהתחלה, אבל תשלמו על זה אחר כך.

טיפים למניעת בעיות שמן

המפתח הוא מעקב קבוע. בדקו את מפלס השמן פעם בשבועיים או לפני נסיעה ארוכה. שימו לב לכתמי שמן מתחת לרכב החונה – זה יכול להעיד על דליפה. והכי חשוב – אל תדחו טיפולים. החלפת שמן סדירה היא כמו ביטוח בריאות למנוע שלכם.

נורת שמן דולקת היא כמו אזעקה קטנה שאומרת "טפלו בי עכשיו". אל תתעלמו ממנה, אל תדחו את הטיפול, ובעיקר – אל תמשיכו לנסוע כאילו כלום לא קרה. כן, זה יכול להיות מעצבן ולא נוח, אבל זה הרבה יותר טוב מלמצוא את עצמכם תקועים בצד הדרך עם מנוע שרוף

להזמנת גרר תוך 30 דקות לחץ כאן דילוג לתוכן